مستر مگ

ساخت وبلاگ
در این مطلب میخواهیم خواص آب هویج را برای بدن به شما یادآوری نماییم، پس اگر به سلامت خود اهمیت میدهید، توصیه می کنیم که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. 

حتما تا حالا از خواص هویج و آب هویج شنیده اید. هر وقت نام آب هویج می آید همه ذهن ها به سمت خواص آن برای چشم و بینایی معطوف می شود اما در حالیکه غیر از این مورد، خواص فراوان دیگری برای این آبمیوه پرخاصیت بیان کرده اند که در ادامه از آنها خواهیم گفت. 

حضور ویتامین های مختلف در هویج، سبب می شود که این میوه از خواص شگفت انگیزی برخوردار باشد. خوردن آب هویج معمولا رایج تر از خوردن خود هویج است، چرا که میوه سختی است و خوردن و جویدن آن برای همه افراد مقدور نیست. 

حالا اگر شما هم میخواهید آب هویج بخورید، و به صورت اصولی آب آن را بگیرید، می توانید از خواص گسترده آن بهره مند شوید. 

5 مورد از مهمترین خواص آب هویج

همانطور که خودتان هم میدانید، آب هویج برای چشم و تقویت بینایی بسیار مفید است. پس مصرف روزانه یا هفتگی این آبمیوه می تواند به تقویت بینایی افراد کمک کند که این موضوع به خاطر وجود ویتامین A در آب هویج است. 

اما خواص دیگر آب هویج عبارتند از :

خواص شگفت انگیز آب هویج در پاکسازی کبد

متاسفانه یکی از رایج ترین مشکلاتی که در این سال ها مردم ایران با آن دست و پنجه نرم می کنند، مشکلات کبد است. وظیفه اصلی کبد در بدن سم زدایی است و وقتی کبد به اصطلاح چرب می شود، این عملکر با اختلا مواجه می شود. با استفاده از آب هویج می توانید کبد خود را پاکسازی نمایید. مصرف منظم آب هویج سبب می شود در زمینه پاکسازی به کبد کمک شود و سموم اضافی بدن دفع شود. 

خواص پیشگیری از سرطان آب هویج

آب هویج می تواند در پیشگیری از سرطان برای افراد، موثر باشد. این موضوع بیان شده است که وجود کاروتنوئیدها سبب جلوگیری و حتی بهبود سرطان هایی مثل پروستات، مثانه، روده بزرگ و سینه می شود. 

خواص آب هویج در کاهش سطح کلسترول

کلسترول یکی از موادی است که بدن به آن به مقدار کم نیاز دارد، اما وجود بیش از اندازه آن بدن را دچار دردسر می کند. اگر میخواهید به کاهش سطح کلسترول بدنتان کمک کنید، مصرف مداوم آب هویج برای شما توصیه می شود. وجود پتاسیم در آب هویج به کاهش کلسترول کمک خواهد کرد. 

تقویت استخوان ها از خواص جالب آب هویج

آب هویج را به صورت منظم بخورید تا استخوان های قوی داشته باشید. وجود کلسیم در آب هویج سبب افزایش استحکام استخوان های بدن ما خواهد شد و کمتر دچار دردهای استخوانی خواهیم شد. 

کمک به درمان آنفلونزا و سرماخوردگی

هویج دارای منبعی غنی از ویتامین C می باشد. حتما در دوران کرونا به شما توصیه شده است که آب هویج مصرف نمایید. اما حالا با فروکش کردن کرونا، هر وقت بیماری سرماخوردگی یا آنفلونزا شما را درگیر کرد، می توانید از آب هویج برای تسریع روند درمان خود کمک بگیرید. 

منابعی که از آن ترجمه کردیم:

https://www.healthline.com/nutrition/10-health-benefits-of-apples

مستر مگ...
ما را در سایت مستر مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی جاویدپناه mastermag بازدید : 89 تاريخ : جمعه 15 مهر 1401 ساعت: 2:32